-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)
-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:629 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:15

چرا رهبران انقلاب فكري بايد صراحت داشته باشند؟

همه از صراحت لهجه يك گوينده لذت ميبرند، چرا كه حقائق را عريان و پوست كنده و بدون هرگونه پيرايه و تحريف بيان مي‎كند و هيچ چيز براي يك انسان واقع بين، لذتبخشتر از درك حقيقت نيست.



صراحت لهجه غالباً از يكنوع شهامت آميخته با ايمان حكايت ميكند كه گوينده در سايه آن حقايق را آنچنان كه هست تشريح مي‎نمايد، در حاليكه افراد «ترسو و محافظهكار» چهره تابناك حقيقت را در لابلاي هزار گونه پردههاي رنگارنگ كه با تار و پود «خيال و ترس» بافته شده ميپيچند و شنونده بيچاره را در سنگلاخ ناراحت كنندهاي سرگردان ميسازند.



دندان روي حرف گذاردن و چند پهلو سخن گفتن (جز در موارد استثنائي) نشانه عدم اعتماد گوينده به گفتههاي خود و يا علامت ترس و وحشت او از طرز قضاوت شنوندگان است و در هر دو صورت از ضعف و ناتواني گوينده، حكايت ميكند.



بهمين دليل هميشه رهبران انقلاب فكري جهان، بخصوص پيامبران بزرگ، در صراحت بيان و قاطعيت، امتياز بر ديگران داشتهاند، آنها در محيطهائي كه افكار مخالفين، آنان را بشدت تهديد مينموده، اهداف عالي خود را با صراحت و قاطعيت تمام بيان مي​كردهاند.



مخصوصاً چون آنها به حمايت رنجديدگان و ستمديدگان آمده بودند، در گرفتن حقوق آنها صراحت خاصي نشان ميدادند. گفتگوي موسي را با زمامدار قلدر و استعمارگر زمان خود، «فرعون»، در مقام دفاع از حقوق بنياسرائيل، هركس ببيند از صراحت و قاطعيت مردي كه در لباس شباني بوده، در برابر آنچنان ديكتاتوري، تعجب ميكند و در عين حال لذت ميبرد.



پيشواي بزرگ اسلام علي عليه السلام كه خود آيتي از صراحت و قاطعيت بوده، مخصوصاً در اين باره تأكيد بيشتري ميفرمايد و تصريح ميكند «ملتي كه حق ضعيفان را از زورمندان با «صراحت» نگيرد هرگز روي سعادت نخواهد ديد». (نهج البلاغه، عهدنامه مالك اشتر)








قرآن و آخرين پيامبر


حضرت آيت الله مكارم شيرازي

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.